TECHNIK  HANDLOWIEC


Technik handlowiec powinien posiadać wiedzę o funkcjonowaniu rynku, potrzebach konsumentów, towaroznawstwie, działaniach marketingowych, technikach informatycznych, organizacji pracy w punktach sprzedaży, nowoczesnej rachunkowości, prawie (cywilnym i handlowym) oraz regułach współpracy z kontrahentami.

W wyniku kształcenia absolwent otrzymuje odpowiedni zasób wiedzy ogólnej i zawodowej, który daje podstawę do podjęcia pracy, jak również możliwość szybkiego przekwalifikowania się w różnych sytuacjach życiowych.

Umiejętności te zdobywa się na przedmiotach zawodowych:

Zawód technika handlowca jest jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów na rynku pracy.

Podstawowym celem kształcenia w kierunku technik handlowiec jest przygotowanie absolwentów do zarządzania firmą handlową, a także zapoznanie z organizacją pracy sklepów, zaopatrzeniem placówek detalicznych, udział w rozmowach handlowych, przygotowanie dokumentacji związanej z zamówieniami i przyjmowaniem towarów, przygotowanie towarów do sprzedaży, organizacja procesu sprzedaży, rozliczenie sklepu i innych placówek handlowych, kontrola jakości towarów, zaopatrzenie hurtowni, akwizycja sprzedaży hurtowej. Uczniowie mogą sprawdzić  w praktyce nabytą na zajęciach wiedzę w czasie  praktyk zawodowych (w klasie II i III po 3 tygodnie). Odbywają się one w jednostkach handlowych na terenie Strzelina i okolic.

Zawód technika handlowca ma za zadanie wykształcić w przyszłym absolwencie orientację marketingową, umiejętność posługiwania się narzędziami marketingowymi, korzystania ze zdobyczy technik komputerowych, posługiwania się przydatnymi w zawodzie programami komputerowymi, nowoczesną rachunkowością, zasadami prawa, współpracy z kontrahentami krajowym i zagranicznymi. Absolwent jest zaznajomiony z wszelkimi zagadnieniami dotyczącymi problematyki handlowej.

Absolwenci tego kierunku mogą być zatrudnieni jako przedstawiciele handlowi firm, działach handlowych firm państwowych i prywatnych, działach logistyki, jako personel zarządzający placówkami detalicznymi i hurtowymi, działach marketingu firm handlowych.